Henk Medema
02
JUNE

Twohannes

Hoe lang is het ook alweer geleden dat ik in mijn dagelijkse stille tijd begon in het Johannes-evangelie te lezen? Herfst 2009, na een experiment in Genesis 1, weet ik nog. Vanaf toen heb ik me voorgenomen elke ochtend niet alleen een vers te lezen per dag, maar daarover elke ochtend vroeg op Twitter te vertellen, in de bekende 140 tekens. Het is gelukt! Ik ben dankbaar. Eigenlijk was het heel eenvoudig: je mocht gewoon 's morgens vroeg even over m'n schouder meelezen. Voor mezelf was het ook een goede discipline, het dwong me telkens in korte woorden te formuleren wat God in dat ene vers leek te zeggen. Het evangelie van de Geliefde Discipel, dat hoef ik je niet te vertellen, is heel diep en heel hoog. En gewoon mooi. Buitengewoon mooi zelfs. De beperkingen die ik mezelf had opgelegd, hielpen bij het vinden van een focus. Geen preek. Geen theologie. Geen exegese buiten dat ene vers. Nu dus het laatste vers. Dan ga ik gewoon verder, met 1 Johannes 1 vers 1. Lees maar mee, welkom! Ik ben net zo benieuwd als jij...

Laat hier een reactie achter



0 Reactie(s):

Recente artikelen

12
september
Ik houd mezelf JHWH voor, voortdurend’ (Psalm16:8) ‘Waak over mij, God!’ (Psalm 16:1)   Soms (vaak, misschien wel altijd) weet

Lees verder >>

01
september
interTXT   U6   Vijfentwintig kilometer boven NImes vind je zonder problemen het plaatsje Uzes. Wij zijn daar wel eens

Lees verder >>

23
july
Zou het niet prachtig zijn als er zo’n tempel was, net als bij Ezechiël, waaruit een rivier stroom die leven

Lees verder >>

Bekijk het blogarchief