Henk Medema
17
SEPTEMBER

Wij zijn op zoek naar mensen van vrede: geloofingesprek.nl

Waren het er nu zeventig, of een paar meer? Dat weten we niet precies. Maar Jezus stuurde ze op weg, niet alleen, maar twee aan twee. Discipelen, in dit geval geen volgelingen, maar voorbereiders: ze moesten naar elke stad en plaats gaan waar Hijzelf ook zou komen.

Wij zijn Jezus niet, we zijn alleen maar een stelletje gewone discipelen. Maar we gaan ook op zoek, net zoals in Lukas 10. In Nederland, op tientallen (of zelfs honderden?) plaatsen en steden. De oogst is enorm groot: kunnen we niet bidden om werkers? Of werken om bidders bijeen te krijgen? Jij gaaat als eerste een stad of dorp in, en dan zul je zien dat op een wonderlijke manier de HEER daar ook gaat komen.

Dat is Geloof in Gesprek, www.geloofingesprek.nl - in de herfst van 2016 gaat het beginnen: doe je mee? Straks, in november, wordt het in het hele land gelanceerd. Nu beginnen we met een startbijeenkomst in Amersfoort, op zaterdag 24 september. We hopen dat we dan de eerste tientallen mensen bijeen krijgen, om te beginnen met gespreksbijeenkomsten. Nee, geen theologie, geen discussie: vrede, sjaloom. Mensen van vrede zoeken we, die anderen kunnen stimuleren en begeleiden om hun verhalen te delen. Kom op met je verhaal! Vertel elkaar over God, en luister aandachtig.

Mensen van vrede zoeken we, die zijn heel hartelijk welkom. Ik blader nog eens door Lukas 10 heen, in The Message, en zeg het maar in m’n eigen woorden. ‘Niet teveel bagage! Een kam en een tandenborstel en een pyama. Blijf niet hangen om met iedereen onderweg een praatje te maken. Als je een huis binnen gaat, zeg tegen de familie: Vrede! Als er een man of vrouw van vrede is, zullen ze jullie ontvangen, en dan moet je daar blijven. Anders ga je gewoon weg, dring je niet aan de mensen op. Ga niet van het ene huis naar het anderen, om te zien wie de beste maaltijden kookt. Eet wat de pot schaft, genees de zieken, en zeg tegen hen: Gods koninkrijk is nu héél dicht bij je. Maar als ze je niet willen ontvangen, schudt dan het stof maar van je voeten, en zeg: dit straatvuil is het enige dat we van jullie krijgen, hier heb je het terug!’

Nou ja, dat laatste klinkt niet zo aardig, misschien is er ook nog een andere manier om dat te zeggen. Maar mensen opzoeken, daar gaat het zeker om. En mensen van vrede zou je daar graag bij inschakelen (er staat ‘mannen’, maar het gaat net zo goed om vrouwen!), ambassadeurs van Gods koninkrijk. Moet je evangeliseren? Genezingsbedieningen beoefenen? Prediken? Maak het nu maar eerst niet te ingewikkeld. Doe maar gewoon: laat mensen vertellen van wat God aan het doen is. Deel het samen. Je zult verbaasd staan hoe gemakkelijk het is, en ook: hoe indrukwekkend. Gods koninkrijk komt heel dicht bij je.

Bekijk de website www.geloofingesprek.nl en meld je, en kom op zaterdagochtend 24 september in Amersfoort!

 

Laat hier een reactie achter



0 Reactie(s):

Recente artikelen

12
september
Ik houd mezelf JHWH voor, voortdurend’ (Psalm16:8) ‘Waak over mij, God!’ (Psalm 16:1)   Soms (vaak, misschien wel altijd) weet

Lees verder >>

01
september
interTXT   U6   Vijfentwintig kilometer boven NImes vind je zonder problemen het plaatsje Uzes. Wij zijn daar wel eens

Lees verder >>

23
july
Zou het niet prachtig zijn als er zo’n tempel was, net als bij Ezechiël, waaruit een rivier stroom die leven

Lees verder >>

Bekijk het blogarchief